Skip to content

המלצה: אנדרו פארוט בישראל

3 ביולי 2007

האירוע המוזיקלי המסקרן ביותר בימים הקרובים יהיה דווקא בתזמורת קטנה וצנועה, "תזמורת הבארוק ירושלים". זו התזמורת היחידה בישראל שמתמחה במוסיקה מוקדמת, ואפילו מנגנת בכלים מקוריים מתקופת הבארוק. רמת הביצוע של התזמורת הזו משתנה מאד בהתאם למנצח שעומד לפניה, והפעם יעמוד מולה אחד מהגדולים באמת: המנצח הבריטי אנדרו פארוט. מדובר באחד המומחים העולמיים הגדולים ביותר לביצוע מוזיקה מוקדמת, שחלק מהקלטותיו נחשבות לשיאים של ממש. גם התכנית מיוחדת, ומוקדשת כולה לרפרטואר עלום יחסית: זה של המלחין הגרמני בן תקופת הבארוק גיאורג פרידריך טלמן. טלמן מופיע בספר השיאים של גינס בתור המלחין הפורה ביותר בתולדות המוסיקה, וחלק מיצירותיו אכן תעשייתיות למדי. לא הפעם: בתכנית יוצגו שלוש מהיצירות היותר מוצלחות שלו. שתיים מהן קוליות- אחת המבוססת על מזמור התהילים "שירו לה' שיר חדש", והשניה אורטוריה שכותרתה "שימחו, הריעו ושירו". בנוסף יבוצעו קטעים כליים מתוך "מוסיקת מים", סוויטה תזמורתית שמושפעת מהמוסיקה הצרפתית של התקופה. ביצירות הקוליות ישתתפו לצידם של נגני תזמורת הבארוק גם ארבעה סולנים ומקהלה (האנסמבל הקולי החדש). זו לא הפעם הראשונה בה מנצח פארוט על ההרכב, וניסיון העבר מלמד שיש הרבה למה לצפות.

הקונצרט יתקיים פעמיים בלבד: ירושלים, אולם ימק"א, יום ד' 4 ביולי 2007. תל-אביב, קונסרבטוריון שטריקר, יום ה' 5 ביולי 2007. שני הקונצרטים יתחילו ב-20:30.

4 תגובות
  1. האם הלכת לקונצרט?
    איך התרשמת בסופו של דבר?

  2. עומר שומרוני permalink

    התזמורת נשמעה בסדר גמור יחסית לפעמים אחרות, למרות שטוורנר קונסורט הם לא. המקהלה הפתיעה לטובה. הסולנים היו לטעמי פחות טובים מהמקהלה, באופן ממוצע. הרפרטואר היה די תעשייתי כמו הרבה מהיצירות של טלמאן, אבל היו גם כמה פרקים יפים בכל אחת מהיצירות. בסה"כ היה כיף לראות את פארוט, למרות שהייתי מעדיף לו היה מקצץ את היצירה האחרונה בחצי. היית?

  3. אכן הייתי, וגם אני חשבתי את אותו הדבר על המוסיקה שנוגנה. אבל בניגוד אליך, דווקא היצירה הראשונה היא זו שהייתי מקצץ (אף ביותר מחצי), השניה דווקא היתה מוצלחת יותר לטעמי.

    הסולנים לא הפילו, אכן, אך הטנור דוד נורטמן תמיד כובש אותי… למרות שהוא קצת שר על הגרון. אגב, הבנתי שהאנסמבל הקולי החדש הוא הרכב מצויין באופן קבוע; עבורי זו פעם ראשונה שאני שומע אותם. מרשים.

    היה מדהים לראות איך פארוט מתקן את הבס המבוגר (ההוא עם הכיפה) ממש באמצע האריה (באורטוריה השניה). בלי שום בושה! (כמו שצריך?). חיפשתי עם העיניים, "מי לעזאזל עונה לו בשירה?!", לא בקהל, לא במקהלה, לא בתזמורת… עד שהחבר לידי הסביר לי בלחישה היסטרית שמדובר בתוכי-פארוט. מעולם לא ראיתי דבר כזה.

    הרחבתי עוד על הקונצרט בפוסט האחרון שלי (קישור בכותרת).

  4. עומר שומרוני permalink

    כן, זה היה קטע מוזר מאד. גם לי לקח זמן לקלוט שזה פארוט. הוא לא תיקן, הוא פשוט שר עבורו את התפקיד… יעקב פשוט שכח להיכנס בזמן ופארוט הכניס אותו. הוא כנראה לא היה מוכן מספיק או שהתרגש. אחרת היתה פשלה גדולה בהרבה כי הוא לא היה שר בכלל. אני אסתכל עכשיו על מה שכתבת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: